Pyramid Learning Center este o asociație diferită din cel puțin două motive:

Suntem singurul centru acreditat din România ce implementează metoda PECS și Abordarea Piramidală a Educației.
Pyramid Learning Center are o abordare personalizată pentru fiecare tânăr si copil. Terapia și ritmul de lucru sunt adaptate nevoilor acestora și nu invers.

PLC a luat ființă în martie 2014 și suntem prezenți în Oradea. Centrul servește copii și tineri care învață să comunice, să răspundă și să inițieze interacțiuni în ciuda diagnosticelor și barierelor cauzate de acestea.

Terapeuții noștri pregătiți și devotați aduc bucurie și speranță în viața a zeci de familii.

Suntem un grup de specialiști dedicați și instruiți la cele mai înalte standarde, pentru a schimba viețile copiilor și tinerilor prin intervenție de calitate, oferindu-le șansa să dezvolte abilitățile necesare pentru o viață de adult cât mai independentă și fericită.

Misiune

Dorința și misiunea noastră este de a echipa fiecare persoană cu abilitățile necesare pentru a trăi o viață demnă și respectată într-o societate unde talentele și vocațiile lor sunt apreciate și practicate in folosul propriu dar și al comunității. Facem acest lucru implementând cele mai actuale metode de intervenție și terapie care sunt validate la nivel internațional.

Viziune

Ne dorim să transformăm dizabilitatea în abilitate oferind educație de calitate, perseverență în terapie și dragoste pentru fiecare beneficiar.

Știm că fiecare individ este unic și complex, de aceea abordarea noastră se bazează pe nevoile individuale și personalizate ale fiecărei persoane. Terapia și ritmul de lucru sunt adaptate nevoilor acestora și nu invers.

Ce facem la PLC?

Evaluare și Psihodiagnostic

Prin evaluare se întelege observarea clinică, interviul cu persoana sau familia (în cazul copiilor care nu au dezvoltat limbaj functional) și aplicarea de teste clinice specifice. În urma evaluării aflăm detalii precise ale ariilor de dezvoltare unde este nevoie să intervenim prin procesul terapeutic cât si a abilităților existente de care ne putem folosi pentru a construi o bază solidă. Cele mai multe cazuri implică și un diagnostic medical, extrem de important, din cauza factorilor de comorbiditate asociați unui diagnostic neurologic sau genetic.

ABA Funcțională

Este știința ce se ocupă de studiul comportamentului uman având o reprezentarea clară și sistematică a modului de a descrie, a observa și a măsura comportamentul. ABA Funcțională se referă în mod direct la abordarea intervenției terapeutice și predarea abilităților critice de învățare în medii de viața reale, in situații reale folosind materiale si concepte funcționale în viața de zi cu zi a persoanei.

Comunicare funcțională - PECS

PECS este cea mai răspândită metodă de comunicare alternativă și augmentativă la nivel internațional si una din cele mai eficiente metode de intervenție în dezvoltarea comunicării funcționale și a limbajului (ABAI 2011). Un procent mare al copiilor afectați de o formă de dizabilitate implică lipsa unui limbaj funcțional în primii ani de viața. De aceea, este nevoie să folosim metode de comunicare alternative și augmentative pentru a oferi persoanei o formă prin care să își îndeplinească nevoile și dorințele.

Logopedie

Logopedia este una dintre metodele clasice și eficiente în tratarea, dezvoltarea și corectarea limbajului vocal. Pentru un progres real este nevoie ca persoana să aibă însușite abilități de imitație vocală dar și motrice, abilități de ascultare și contact vizual susținut. Logopedia este utilizată în numeroase tulburări de limbaj și pronuntie.

Terapie ocupațională și senzorială

Terapie ocupațională
Este procesul care ajută persoana să realizeze activități prin intervenții specifice, menite să dezvolte abilități ce promovează sanătatea, prevenirea pericolelor, descoperirea vocațiilor și de a înbunătății, menține sau restabilii gradul de independență in toate aspectele vieții.

Intergrare senzorială
Este o teorie care descrie modul în care procesul neurologic de prelucrare și integrare a informațiilor senzoriale din organism și din mediul înconjurător contribuie la reglarea emoțională, învățarea, comportamentul și participarea la viața de zi cu zi. Integrarea senzoriala, contribuie la înțelegerea modului în care senzația afectează învățarea, dezvoltarea social-emoțională și procesele neurofiziologice.

Conducere

Ioana Corompaki

Vicepreședinte și Co-founder Pyramid Learning Center

Lucrez cu copiii cu autism și dizabilități asociate și o fac din pasiune și atât. Mă entuziasmează și motivează fiecare pas mic înainte pe care îl realizăm împreună, mă bucură și mă întinerește timpul petrecut cu ei pe covor sau… sub covor. 🙂 Cred că această meserie m-a ales pe mine înainte să o fi ales eu pe ea, într-un timp în care nu se știau multe despre autism, iar eu nu știam nimic. Am ajuns să lucrez cu o grupă de copii diagnosticați cu tulburare din spectrul autist în grădinița specială și… acolo a început totul. Am urmat cursurile și formările necesare pentru a ști întotdeauna care e cel mai bun lucru pe care aș putea să îl fac pentru copiii mei. Împreună cu Lili și ajutorul altor prieteni ce aveam același gând am înființat Pyramid Learning Center, un loc unde nu aveam pretenția la minuni (deși au fost și ele) dar ne doream un loc în care să oferim cele mai bune servicii, la cele mai înalte standarde, într-o manieră plină de dragoste și naturalețe.

Am învățat în timp că cea mai mare investiție pe care o poți face în timpul călătoriei pe pământ nu stă în niciun lucru material, ci mai degrabă în viața altui om. Am crezut întotdeauna că marile realizări stau în lucrurile mici, de fiecare zi. Și nu aș fi învățat de la niciun mare profesor atât de bine acest lucru pe cât de bine l-am învățat de la copiii cu care lucrez de mai bine de un deceniu. Ei mi-au arătat, zi după zi, cât de mult contează să fii consecvent, m-au învățat că lucrurile sunt mai simple decât par, iar uneori mai dificile decât par, m-au modelat în așa fel încât azi nu mai pot să iau viața ca pe un lucru gratuit, ci îl prețuiesc ca un mare dar.

Lili Covaci

Co-founder Pyramid Learning Center

Salut, numele meu este Lili Covaci sunt psiholog clinician, consultant PECS și Analist Comportamental, dar mai presus de toate sunt om. Iubesc și sunt pasionată de chemarea și viziunea pe care Dumnezeu mi-a dat-o. Împreună cu Ioana am dat naștere proiectului PLC în 2014. Sunt implicată de mai bine de 20 de ani în viața copiilor, tinerilor și adulților cu diverse afectiuni și nevoi speciale, atât din centrele de plasament, cât și din familii. Mă simt mai mult decât onorată și binecuvantată de experieța unică și fascinantă. Pentru mine PLC este ACASĂ.

Titus Păluț

Președinte Pyramid Learning Center

Am studiat psihologia și sunt absolvent al masterului de Psihologie educațională. Niciodată nu mi-am dorit să lucrez 8 ore într-un birou închis deoarece nu sunt un om al rutinei sau al monotoniei. Lucrez cu copii diagnosticați cu Tulburare de Spectru Autist și alte dizabilități din 2012, iar la PLC sunt încă de la început. Aici am găsit un mediu dinamic, activ, un mediu în care rutina nu are loc. A fost un concept nou care mi s-a potrivit mai mult decât mi-aș fi imaginat. Prima interacțiune cu acești copii a fost mai mult din curiozitate. Ajungând să-i cunosc, am găsit în ei o lume diferită și o mare provocare. Îmi aduc aminte că în copilărie aveam un vis: acela de a deveni salvamar. Anii au trecut și am ajuns psiholog, însă când mă gândesc la ceea ce fac aici în fiecare zi, pot să spun că visul din copilărie a devenit realitate. Îmi trăiesc visul în fiecare zi. Orice progres al copiilor mei (pentru că așa îmi place să-i numesc) este mai mult decât încurajator. Este ceva ce mă împlinește din punct de vedere profesional și ceva ce mă motivează să activez în acest domeniu extraordinar.

Coordonator de centru și de programe

Nicoleta Toderas

Coordonator centru

Bună! Mă numesc Nicoleta Toderaș și lucrez ca psiholog în cadrul asociației Pyramid Learning Center din 2014, iar din 2018 sunt coordonator de centru.
PLC este a doua mea familie și cred cu tărie că Dumnezeu este Cel care m-a ajutat să o găsesc. Copilașii cu care lucrez aici fac partea din ea și doresc să-i ajut pentru a-și atinge potențialul maxim astfel încât integrarea lor în societate să poată fi posibilă.
Îmi doresc ca Dumnezeu să mă ajute să mă implic în continuare la fel de mult, cu aceeași pasiune și dăruire.

Echipa de psihologi

Nicoleta Pascalau

Psiholog

Absolventă a Facultății de Psihologie din Oradea și a masteratului de Psihologie Educațională, Consilere școlară și Vocaținală, în 2013 am intrat în acest domeniu al autismului în timpul studiilor prin activități de voluntariat. Ceea ce pot să spun este faptul că munca în PLC cu acești copii m-a ajutat să mă dezvolt nu doar în plan profesional, dar și personal, ajuntând la formarea mea ca om. Am învățat să fiu mai răbdătoare, să fiu perseverentă și constantă în acțiuni, să fiu optimistă pentru că rezultatele uneori chiar dacă întârzie să apară, acest lucru nu ne oprește să mergem mai departe și să căutăm alte soluții pentru problema cu care ne confruntăm.

Dorisa Nemeț

Psiholog

Numele meu este Dorisa și sunt absolventă a facultății de Științe Socio-Umane, specializarea Psihologie, iar în prezent urmez masterul de Psihologie Educațională, Consiliere Școlară și Vocațională.
Am început ca voluntară în cadrul PLC acum aproximativ 6 luni, chiar din a doua zi după prezentarea lucrării de licență, iar pe urmă cei din PLC m-au luat în familia lor, devenind astfel oficial membru al echipei.
Munca pe care o desfășurăm cu acești copii speciali, așa cum ne place nouă să le spunem, nu este tocmai una ușoară, dar pot spune că cea mai mare satisfacție a mea de până acum a fost în momentul în care unul dintre copii a vrut ca și recompensă o activitate care în urmă cu câteva săptămâni era folosită în învățare. Atunci a fost momentul în care am realizat ce aport mare avem noi în progresul și totodată integrarea lor în societate.
Nu pot spune că PLC este un loc de muncă deoarece consider că este mai mult decât atât, este un loc în care îi ajutăm pe copii și ei la rândul lor ne învață ce înseamnă răbdarea și împlinirea.

Ioana Rada

Psiholog

”Arta de a fi educator este minunea de a ne oglindi zilnic în ochii copiilor.”
Mă numesc Rada Ioana Maria și sunt profesor în învățământul preșcolar.
În anul 2009 am absolvit facultatea de Științe Socio Umane cu domeniul Științe ale Educației, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, în cadrul Universității din Oradea.
În anul 2012 am obținut Definitivatul în învățământul preșcolar. Am o experiență de 3 ani și 6 luni ca și profesor, iar pentru mine munca alături de copii presupune dăruire și implicare totală.
Din octombrie 2016 fac parte din echipa PLC, aici având ocazia să îmi îmbogățesc cunoștințele și să îmi dezvolt abilitățile în lucrul cu copiii, sub îndrumarea unor coordonatori dedicați și implicați.

Alexandra Toader

Psiholog

Numele meu este Alexandra. Sunt absolventă a facultății de Știinte Socio-Umane, specializarea Psihologie, iar în prezent urmez cursurile masteratului de Psihologie Educațională. Înainte să intru în echipa PLC aveam alte perspective în ceea ce privește cariera pe care mi-o doream, însă acum pot să spun că mă bucur că m-am abătut de la cale, iar faptul că am urmat un alt drum a fost cea mai bună decizie. Munca din terapie este solicitantă atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional, însă consider că este și plină de satisfacții. Compania copiilor, să-i vezi cum cresc și cum progresează, cum devin mai capabili, cum se integrează în această lume, și să știi că tu ai contribuit la această evoluție, că le vei influența într-o mare măsură viața, aceasta reprezintă izvorul motivației mele și totodată cea mai mare satisfacție a mea. Îmi doresc ca și pe mai departe să le fiu acestor copii un model și sprijin ca la final să ne putem bucura împreună de rezultate.

Alexandra Tănase

Psiholog

Numele meu este Alexandra si sunt absolventă a Facultății de Științe Socio-Umane , specializarea Psihologie și absolventă a masterului de Psihologie Educațională, Consiliere Școlară și Vocațională. Încă din perioada facultății am căutat să mă dezvolt atât pe plan personal cât și pe plan profesional, astfel că pe parcursul timpului m-am implicat în numeroase activități de voluntariat specifice domeniului educațional. De aici, treptat, s-a dezvoltat și a crescut și dragostea de a lucra cu copiii. De 3 ani lucrez cu copii diagnosticați cu Tulburare din spectrul autist și alte dizabilități iar fiecare zi este unică, diferită și în același timp la fel de minunată .Îmi doresc ca pe parcursul anilor ce vor urma, să-i pot ajuta la fel de mult ca până acum și să ne bucurăm împreună de fiecare pas și reușită a lor.

Bianca Brăinaș

Psiholog

To be completed

Lidia Preston

Terapeut

Numele meu este Lidia.
Am început lucrarea în PLC acum 1 an. Încă din adolescență mi-a plăcut să fiu în preajma acestor copii speciali. Anii au trecut și Dumnezeu tot în această direcție m-a adus.
Pentru mine este un privilegiu să lucrez la PLC deoarece aici pot schimba un suflet, pot vedea impactul PLC atât în viața copilului, cât și în viața părinților. Când văd chiar și o mică realizare în viața copiilor bucuria este nemăsurată. Am învățat că prin perseverență rezultatele vor veni. Aici văd iubirea necondiționată pe care acești copii ți-o dăruiesc în fiecare zi. Văd cum fericirea se află într-o jucărie și zâmbetul lor devine contagios.
În fiecare zi acesti copii minunați mă învață ceva nou, de la a persevera, a dărui, a aprecia, a avea răbdare și până la a iubi.

Denisse Fekete

Psiholog

Eu sunt Fekete Beatrix-Denisse.
Sunt licențiată în psihologie, iar în prezent urmez studii masterale in domeniul psihologiei educaționale.
De ce am ales psihologia?
Pentru că sunt o persoană dinamică și mereu am avut un deosebit interes spre înțelegerea psihicului uman, a mecanismelor și particularităților sale de funcționare dar nu numai.
De ce psihologia educațională?
Deoarece copiii sunt o minune, o provocare, o oază de fericire!
Mi-am început cariera în septembrie 2020 alături de echipa PLC, iar de atunci am plăcerea de a mă bucura de fiecare realizare pe care o am împreună cu copiii cu care lucrez.
“Meseria, brățară de aur!” - Atunci când te regăsești și iubești ceea ce faci!

Colaboratori

Bianca Seica

Logoped colaborator

Am terminat Facultatea de Psihologie și Pedagogie, apoi am urmat un master în Psihologie Clinică și Psihoterapii, precum și multe alte cursuri de formare.
Consider că abordarea terapeutică a unui copil cu nevoi speciale este una complexă, de aceea formarea și informarea continuă, precum și aprofundarea tehnicilor de recuperare specifice fiecărui tip de dizabilitate în parte, este responsabilitatea majoră a fiecărui specialist implicat în programul de recuperare.
Acesta este unul dintre gândurile cu care am pornit la drum în munca mea cu copiii cu CES în general și a copiilor cu autism în special. Ele pot părea lucruri mari, și sunt. Fără un astfel de crez nu poți porni pe acest drum, care onorează și obligă, motivează și responsabilizează deopotrivă.
”Jocul este formă cea mai înaltă a cercetării”, iar prin jocul structurat, organizat, adaug implicare, dăruire totală, empatie și multe zâmbete. Iar dacă la sfârșitul unei zile, la ceas de bilanț, pot să număr zâmbetele pe care le-am adus sufletelelor cu care stau față în față, mă declar mulțumită deoarece, se spune că ”Cu un zâmbet poți sărută un suflet”.

Eli Rada

Logoped colaborator

Am terminat Facultatea de Psihologie și Pedagogie, apoi am urmat un master în Psihologie Clinică și Psihoterapii, precum și multe alte cursuri de formare.
Consider că abordarea terapeutică a unui copil cu nevoi speciale este una complexă, de aceea formarea și informarea continuă, precum și aprofundarea tehnicilor de recuperare specifice fiecărui tip de dizabilitate în parte, este responsabilitatea majoră a fiecărui specialist implicat în programul de recuperare.
Acesta este unul dintre gândurile cu care am pornit la drum în munca mea cu copiii cu CES în general și a copiilor cu autism în special. Ele pot părea lucruri mari, și sunt. Fără un astfel de crez nu poți porni pe acest drum, care onorează și obligă, motivează și responsabilizează deopotrivă.
”Jocul este formă cea mai înaltă a cercetării”, iar prin jocul structurat, organizat, adaug implicare, dăruire totală, empatie și multe zâmbete. Iar dacă la sfârșitul unei zile, la ceas de bilanț, pot să număr zâmbetele pe care le-am adus sufletelelor cu care stau față în față, mă declar mulțumită deoarece, se spune că ”Cu un zâmbet poți sărută un suflet”.