Știm cât de importantă este apariția limbajului și intervenția în cazul întârzierilor de limbaj la o vârstă cât mai mică.
- Serviciile de intervenție timpurie au ca principale scopuri apariția, stimularea și dezvoltarea limbajului în perioada corespunzătoare dezvoltării cronologice (stimularea limbajului începând cu vârstă de 1 an);
- Servicii de socializare și comunicare socială începând cu vârsta de 2,5 ani. Au ca scop stimularea comunicării cu cei din jur, practicarea rutinelor, dezvoltarea abilităților de joc (conform dezvoltării tipice și a nivelului copilului), formarea unei baze solide pentru abilități sociale cu scopul de a facilita integrarea în procesul educațional;
- De două ori pe săptămână grup de socializare și comunicare funcțională cu copii tipici;
Copii cu întârziere sau cerințe educative speciale: se va face o recomandare privind frecvența sau tipul de serviciu potrivit nevoilor sale;
Formatul: grupuri de copii, raportul terapeut-copil este 1:2, 1:3 în funcție de vârsta și nivelul copiilor;
Evaluarea abilităților sociale și a nivelului limbajului;
Obiective personalizate și reevaluări bianuale.